Persoonlijk Hoofdpagina Forum Artikelen Zoeken Release dates Gamelist Cheats Nieuws tips Contact
Het is nu 31 maart 2017, 01:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: [Review]Pokemon Diamond/Pearl
BerichtGeplaatst: 29 aug 2007, 20:00 
Goddelijk

Ik heb niet veel te doen dus ik denk ik ga even het schrijvers board bekijken.Ik heb een hoop reviews gezien/gelezen en nu wilde ik het zelf ook maar eens proberen 9ik heb een game gekozen die me al een maand bezighoudt.Hier gaat die dan

gameplay:
In pokemon pearl en diamond is de missie verschillend voor iedereen die het speelt je kan bijv. alle pokemon proberen the vangen of alle contest(schoonheids wedstrijden)proberen te winnen. Ook kan je verschillende trainers uitdagen. je kunt uit de 106 nieuwe pokemon vangen en natuurlijk ook 3 nieuwe starpokemon kiezen namelijk turtwig-gras,chimchar-vuur,piplup-water. ook is er een nieuw snufje toegevoegd namelijk de poketch dit is een horloge waar je een hoop dingen mee kan doen van tekenen tot kijken hoe laat het is dit is erg handig.je moet veel obstakels overwinnen om het einde te halen nl.: de 8 gyms,de elite-4,team galactic en je moet 150 pokemon van sinnoh hebben gezien. dit duurt niet zo heel lang allemaal ik was binnen 30 uur al klaar met de elite-4. Na de zevende gym is het dan zover je mag je eindpokemon gaan verslaan of vangen voor diamond is dat Dialga de pokemon die over de tijd heerst en bij pearl is dat palkia die over het heelal heerst als je deze hebt verslagen kan je verder naar de achtste gym en daarna de pokemon leaque. Dit spel houdt je lang bezig ik speel nu ruim 160 uur en ben het nog steeds niet beu.

verhaal:
je begint in twinleaf city je krijgt een verhaal te zien over red gyrados je moet naar je vriend om naar het meer te gaan kijken waar red gyrados zit bij het meer zie je de pokemon prfessor weggaan en wordt je aangevallen nu kan je een begin pokemon kiezen en naar de gyms toe nadat je de 7de gym hebt verslagen moet je de 3 elfjes bevrijden azelf uxie en mesprit daarna kan je naar de eindpokemon voor pearl palkia en voor diamond dialga daarna kun je naar de 8de gym en de elite vier. Deze kan je binnen 15 uur al uit hebben gespeeld!

graphics:
Het spel is bijna helemaal 3d een hele goede verbetering. Alleen de gevechten zijn niet veel verbeterd bijv. als er staat .... avoided the atack dan blijft de pokemon gewoon staan of als er staat .... missed his attack dan komt er geen aanval.Verder zijn de gebouwen heel mooi en de stadjes zijn vind ik veel verbeterd omdat er nu in 1 stadje alleen grote gebouwen staat en in het ander stadje alleen maar kleine huisjes kortom veel verbeterd.

wi-fi
je kan ruilen en je kan gevechten houden maar wat ik eigenlijk mis zijn de mini games dit vond ik wel goed aan pokemon stadium verder is er een cheat action replay waarbij mensen online je pokemon kunnen vangen of items kunnen gebruiken als je dit merkt zet meteen je gameboy uit en er zou nooit een gevecht geweest zijn! voor de rest is het allemaal wel mooi!

statistieken:
gameplay: 9.0(erg mooi alleen ik mis iets kom even niet op wat ik mis)
verhaalijn 6.5(erg kort)
graphics 8.5(3d is erg mooi alleen mis ik de graphics in de gevecht nog)
wi-fi 7.8(goed gemaakt alleen geen minigames en teveel cheats kan je gebruiken met action replay)

dit was men eerste stukje dat ik schreef kritiek is welkom

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2007, 21:33 
Goddelijk

Leuk dat je over een game wilt schrijven. Laten we beginnen met de goede punten!

- Het is goed dat je verteld hoe je over bepaalde dingen denkt. Je hebt het bijvoorbeeld over enkele vernieuwingen in het spel, en geeft daarbij je mening. Dat is zeker benodigd als je een review schrijft, anders weet de lezer alsnog niet of de vernieuwing nou goed, of juist minder goed aan een game is.

- Je verdeelt je review in stukken, prima! Ook beoordeel je aan het eind van je recensie de afzonderlijke elementen, en geeft tevens een korte toelichting. Maar bepaalde elementen mis ik nog, bijvoorbeeld het geluid en de touchscreen mogelijkheden. Een review schrijven is niet zomaar iets. Je moet zoveel mogelijk over de game vertellen, waarbij de belangrijkste elementen als de gameplay, sound, graphics en replay een grote rol spelen. Daarentegen moet je ook zorgen dat je niet elk klein detail beschrijft. Anders komen er veel onbelangrijke dingen in je review waardoor lezers snel afhaken.

- De manier van schrijven verschilt van recensist tot recensist. Je eigen stijl veranderen, is lastig. Maar waar ik jou op wil attenderen, is dat je iets meer rust in de alinea's moet nemen. Soms hebben jouw zinnen een enorme lengte en bovendien staan er vaak nog verschillende dingen centraal in die ene zin en dat is vervelend om te lezen want als lezer lees je dan vaak over bepaalde dingen heen omdat je denkt dat de volgende zin zo al begint en wordt je review dus niet volledig gelezen en ook is het zo dat er geen rust meer in de stukken ontstaat en alles een langlopend geheel lijkt en ook moet je hoofdletters en andere leestekens gaan gebruiken. Snap je mijn punt?

- Zoals ik al zei moet je leren om beter (en vaker) gebruik te maken van leestekens. Wat daarbij aansluit is de spelling. Goed opletten dat je geen spel- en grammatica fouten maakt! Daarom moet je jouw review vaderhand altijd nog eens goed doornemen.

Kortom, een hele hoop te verbeteren! Maar ik heb er vertrouwen in dat als je mijn reactie een keertje goed doorneemt en vooral voor jezelf kijkt bij wat voor punten je jezelf kunt verbeteren, er dan een goede review uit je handen rolt. Graag lees ik dus over een tijdje nogmaals een review van je.

Succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2007, 21:37 
DSWorld Genie

ik sluit me helemaal aan bij Mr.1gamer...

toch leuk dat iemand toch nog een review van dit spel maakt, want met zoveel fans had ik er allang meerdere verwacht (het kan ook dat ik ze over het hoofd zie hoor :wink: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2007, 16:39 
Goddelijk

mr.1gamer schreef:
Leuk dat je over een game wilt schrijven. Laten we beginnen met de goede punten!

- Het is goed dat je verteld hoe je over bepaalde dingen denkt. Je hebt het bijvoorbeeld over enkele vernieuwingen in het spel, en geeft daarbij je mening. Dat is zeker benodigd als je een review schrijft, anders weet de lezer alsnog niet of de vernieuwing nou goed, of juist minder goed aan een game is.

- Je verdeelt je review in stukken, prima! Ook beoordeel je aan het eind van je recensie de afzonderlijke elementen, en geeft tevens een korte toelichting. Maar bepaalde elementen mis ik nog, bijvoorbeeld het geluid en de touchscreen mogelijkheden. Een review schrijven is niet zomaar iets. Je moet zoveel mogelijk over de game vertellen, waarbij de belangrijkste elementen als de gameplay, sound, graphics en replay een grote rol spelen. Daarentegen moet je ook zorgen dat je niet elk klein detail beschrijft. Anders komen er veel onbelangrijke dingen in je review waardoor lezers snel afhaken.

- De manier van schrijven verschilt van recensist tot recensist. Je eigen stijl veranderen, is lastig. Maar waar ik jou op wil attenderen, is dat je iets meer rust in de alinea's moet nemen. Soms hebben jouw zinnen een enorme lengte en bovendien staan er vaak nog verschillende dingen centraal in die ene zin en dat is vervelend om te lezen want als lezer lees je dan vaak over bepaalde dingen heen omdat je denkt dat de volgende zin zo al begint en wordt je review dus niet volledig gelezen en ook is het zo dat er geen rust meer in de stukken ontstaat en alles een langlopend geheel lijkt en ook moet je hoofdletters en andere leestekens gaan gebruiken. Snap je mijn punt?

- Zoals ik al zei moet je leren om beter (en vaker) gebruik te maken van leestekens. Wat daarbij aansluit is de spelling. Goed opletten dat je geen spel- en grammatica fouten maakt! Daarom moet je jouw review vaderhand altijd nog eens goed doornemen.

Kortom, een hele hoop te verbeteren! Maar ik heb er vertrouwen in dat als je mijn reactie een keertje goed doorneemt en vooral voor jezelf kijkt bij wat voor punten je jezelf kunt verbeteren, er dan een goede review uit je handen rolt. Graag lees ik dus over een tijdje nogmaals een review van je.

Succes!

je hebt gelijk over touchscreen en sound (wat je met replay bedoelt weetk niet ) verder ben ik pas 13 en had vorig jaar in eerste voor Nederlands een 5.7 dus spelling maar vooral grammatica gaat niet goed de helft van de leestekens begrijpk ook niej maar dat komt wel in men volgende review!

verder bedankt voor de tips

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2007, 17:09 
Goddelijk

Leuke mooie review en ben het helemaal met mr1gamer eens. probeer je review ook de volgende keer langer te maken ik vind deze wat aan de korte kant. veel succes met je volgende review!

1000ste post gemaakt op 8 juni '08 15:17 uur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2007, 17:14 
Goddelijk

yamiraichu schreef:
(wat je met replay bedoelt weetk niet )

Met de replay-waarde geven we aan hoelang je het spel zou willen her-spelen. Bijvoorbeeld bij Animal Crossing, daar ligt de replay waarde erg hoog, omdat je er maanden zoet mee kunt zijn. Een spel als Mario Kart DS ook: als je alle circuits op het hoogste niveau hebt uitgespeeld kun je je nog vermaken met de multiplayer optie. Maar een game als Another Code, dat redelijk kort is, en na het uitspelen van de verhaallijn eigenlijk niets meer biedt, krijgt van mij een mindere replay waarde.

Profiel  

Berichttitel: Re: [Review]Pokemon Diamond/Pearl
BerichtGeplaatst: 14 apr 2016, 18:49 
Nieuweling

Grappig dat ik op mijn dertiende hier al mee begon en nu ook daadwerkelijk gamejournalist ga worden.Wel heel erg cringy nu ik het terug lees (met trots overigens).
Go 13 year old me.

Profiel  

Berichttitel: Re: [Review]Pokemon Diamond/Pearl
BerichtGeplaatst: 21 apr 2016, 20:08 
Regulier

Tja, het mag allemaal wel weer een beetje terugkomen.
Fora zijn helaas een beetje ouderwets, nu sociale media erg groot is geworden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur