Persoonlijk Hoofdpagina Forum Artikelen Zoeken Release dates Gamelist Cheats Nieuws tips Contact
Het is 08 sep 2010, 11:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: R4 is voortaan verboden.
BerichtGeplaatst: 30 jul 2010, 23:28 
DSWorld Genie

Zie hier het berichtje op nu.nl
-----------------------------------
De rechtbank in Den Haag heeft elf Nederlandse webwinkels op de vingers getikt omdat de bedrijven het illegaal downloaden van games van Nintendo stimuleren.

Dat blijkt uit het vonnis van de rechtbank.

Nintendo daagde de webwinkels voor de rechter omdat de winkeliers zogeheten flashcards en modchips, elektronica waarmee de functionaliteit van spelcomputers kan worden aangepast, verkopen. De zaak loopt al sinds 2008.

Kopieën

Met de flashcards en modchips kunnen ongeautoriseerde kopieën van computerspellen van Nintendo gespeeld worden op de spelcomputer. Bovendien verhandelden de webwinkels omgebouwde versies van de spelcomputer Wii, waarop tevens illegale spellen gespeeld konden worden.

De rechtbank oordeelde dat “de verhandelde middelen vrijwel uitsluitend worden gebruikt voor het omzeilen van de voorzieningen die Nintendo heeft getroffen om inbreuken op haar auteursrecht tegen te gaan.”

De handel in flashcards en modchips zijn volgens de rechter in strijd met artikel 29a Aw omdat met de producten een aantal beveiligingsmaatregelen worden omzeild. Mede daarom heeft de rechter de verkoop van flashcards en modchips verboden. Evenals de verkoop van omgebouwde consoles en het aanbieden van diensten die betrekking hebben op het ombouwen van spelcomputers.

Schadevergoeding

De webwinkels moeten de huidige voorraden binnen 14 dagen vernietigen en de bedrijven moeten Nintendo een nader te bepalen bedrag betalen om de schade die Nintendo heeft geleden als gevolg van het onrechtmatig handelen, te vergoeden.

Het verweer van de webwinkels, dat Nintendo zich schuldig heeft gemaakt aan oneerlijke mededinging, werd door de rechtbank van de hand gewezen. Nintendo heeft volgens de rechter bewezen dat zij derden de mogelijkheid biedt om applicaties en spellen te ontwikkelen voor haar spelcomputers.

het is dus voortaan ook op dit forum verboden om over een R4 en andere flashcards te praten! HAHAHAAHHAHAHAHHAHHA

Profiel  

Berichttitel: Re: R4 is voortaan verboden.
BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 02:26 
Goddelijk

Je laatste zin spreekt voor zich natuurlijk. Hij of zij die het nodig vindt om zich bezig te houden met deze illegale praktijken moet er rekening mee houden om niet op deze website informatie te zoeken over dergelijke praktijken. Wij (de moderators en de (meeste) leden) zullen hierover geen informatie meer verstrekken, 0,00%.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 06:31 
Monsterposter

Dit moest gewoon een keer gebeuren... Nintendo is het beu, zelfs nadat ze probeerden actie te ondernemen door flashcardjes te blokkeren op de DSi. Hoeveel winst zou nintendo hierdoor gemist hebben denk je?

Yush.. Fire type :3

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 09:33 
Goddelijk

Die zit, het werd tijd.

Btw het was toch al verboden om info te verstrekken, maar bijna altijd kregen ze toch een antwoord, dus (als ik het goed begrijp) is het enige wat ze nu nog te horen krijgen zal iets zijn zoals, zoek het zelf maar uit.

Geen flashcards meer, dat is nog een console waarbij piraterij een stukje moeilijker wordt.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 12:29 
Uberposter

Eındelıjk ıs het verboden....
Ps kon even op een pc komen :) :D

http://www.google.nl/webhp?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8

http://www.pokemon.com/us/pokedex/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 13:15 
Goddelijk

Gebeurd toch wel...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 13:50 
Goddelijk

Gelukkig heb ik er al een, en als er iemand is die er toch nog eentje wil kopen, kan zo op internet 1000 webshops vinden uit Amerika. Zodra je de R4 in bezit hebt, is het helemaal niet illegaal of verboden. Als je er dus al een hebt, kan justitie je dus niks maken.

Totdat het in bezit zijn van R4 kaartjes verboden wordt, zal ik er nog fijn gebruik van maken. Vanavond nog even een lekker filmpje kijken, muziekje luisteren, homebrew gamepje spelen, en dan slapen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 aug 2010, 01:18 
Goddelijk

Wel ik zou zeggen geniet ervan want ik wed dat ds nog nket op hun lauweren rust tot ze volledige zekerheid hebben dat r4 praktisch onmogelijk is, of een te groot nadeel heeft om te gebruiken.

Owja en ook al kan je ze importeren, het zal zeker een effect hebben op het verspreiden.

vraag en aanbod zal veranderen, waardoor prijs zal veranderen, enzo zal misschien het ene effect hetandere versterken.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 aug 2010, 07:34 
Nieuweling

Nu maar hopen dan dat er meer spellen verkocht gaan worden en dat deze ook wat redelijker geprijst gaan worden ( ik heb het dan over de leukste spellen die gewoon rond € 40,00 blijven kosten een hele tijd na release. Denk aan Mario Kart, Pokemon ).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 aug 2010, 21:55 
Monsterposter

karin72 schreef:
Nu maar hopen dan dat er meer spellen verkocht gaan worden en dat deze ook wat redelijker geprijst gaan worden ( ik heb het dan over de leukste spellen die gewoon rond € 40,00 blijven kosten een hele tijd na release. Denk aan Mario Kart, Pokemon ).

het zal wel niet verminederen omdat diegenen die nu een r4 hebben hem gewoon zullen blijven gebruiken dus er zal wel weinig verschil zijn maar hopelijk heb heb ik het fout

Citaat:
niemand is perfect, daar ben ik het perfecte voorbeeld van.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur